sahabat

sahabat

Selasa, 24 Julai 2012

mari muhasabah diri kejap

assalamualaikum 


hari ni kita nk cuba pikirkan sesuatu pekara....

sapa yg hebat antara kita dan dua malaikat...

atid atau raqib....

huhuhu ari ni sapa yg paling penat menulis kita muhasabah diri sebelum tidor mesti kita dpt agak huhuhu......

esok kalau allah masih beri peluang pd kita untk bernafas lagi cuba jadi yg lebih baik ok...... 

jgn lupa KAWAN2 yg dikejar adalah akhirat sana dan dunia hanya tmpt menentukan pintu mana yg kita nk masuk nanti syurga atau neraka..... 

apa yang saya buat hari ni....??
ada tak orang yang saya sakiti hari ni...??
siapa yang saya zalimi hari ni..??
apa maksiat yang aku dah buat hari ni..??
berapa fitnah telah aku keluarkan dan yang aku dengar hari ini..??
bnyk lagi ke yg salah kita wat hari ni???

cuba tanya diri sendiri kenapa aku buat salah dan mohon la kemaaf krn seburuk2 mana pun sikap kita insya'allah kita blh berubah ...jgn menhina orang lain tp menegurlah dan bersabar insya'allah semua yang diberikan oleh Allah nk menguji kita jika kita tidak bersabar adakah KITA NI LEBIH HEBAT DARI ALLAH????

mari pikir2 kan ok kawan2

MARI KITA RAMAI2 MENGUCAPKAN ALHAMDULILLAH SYUKUR PADA ALLAH....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan