sahabat

sahabat

Sabtu, 28 Julai 2012

Hari ini 28/07/2012

Assalamualaikum

Hari ni tidak ada apa yg menarik, aku nk blk U dah ni....hari aku mcm hari selalu duduk di masjid dari zohor hingga asar...tp hari ni lepas zohor aku bg kuliah kat tok aku....dia sedih sebb paklong aku baru je kembali mengadap ilahi sblm puasa hari tu....aku bg tau dia tok jgn sedih paklong kembali pada allah hari jumaat insya'allah paklong lepas seksa kubur sampai hari kiamat...tok aku senyum tok aku ingt hanya org betul2 kuat iman je.....tidak sbb rasulullah s.a.w dh bg tau setiap umatnya yg mati hari jumaat pasti terlepas seksa kubur...pas tu sedar dh nk asar aku salam tok aku wat kali terakhir dan tok aku cium pipi aku bnyk dia kata dia rinduuu sngt kat aku nnt....aku snyum je

lepas tu aku pun pergi ke masjid semula wat asar dan balik kemas rumah...siap2 barang masuk kereta...mak aku goreng karipap aku suruh wat....ayah aku tengk aku dr jauh dgn muka masam...nk masuk magrib mcm biasa aku dgn ayah aku g masjid ayah aku akan azan tp aku xblh jadi imam huhuhu pikiran celaru....masa solat magrib ni aku nagis je sepanjang solat..habis solat semua tngk aku masa salam tangan ayah aku ...rasa mcm aku bnyk sngt dosa...masa nk balik semua org pandang aku dan senyum tp aku nagis....balik aku tngk mak aku adik dgn kakak aku nagis...

npe hati aku mcm xbg balik je ni....aku sakit hati ..masa aku taip ni pun aku tngh nagis....k kawan2 sy dh nk gerak dah isyak nk solat dan berangkat pergi ...

doa kan keselamatan sy.....sy harap air mata sy hari ni sbb kegembiraan

assalamualikum

1 ulasan: