sahabat

sahabat

Sabtu, 28 Julai 2012

Dunia Ini Zalim krn Kita




bila aku sedar aku sudah sampai di tngh laut

apa yg ku tahu hanya menangkap ikan

lalu aku menebar pukat ku

rezeki ku cari untuk keluarga ku



ini lah ibarat aku

hanya tahu menebar janji dan berbudi

hingga tidak sedar diri terhina

bila aku berpaling semuanya mula meninggalkan aku

tetapi kenapa aku tidak mampu mengejar



Allah maha kuasa

Allah merindui ku lalu memberi aku ujian

agar aku terus berdoa padanya

agar aku tidak lupa rumahnya (masjid)

agar aku tidak jalan seperti mereka

agar aku sedar kematian itu pasti

agar aku berusaha berubah kembali padanya



kini setiap hari aku akan berada dirumah Mu Allah

Krn disitulah ketenagan yang Hakiki

Kau lah penenag ku YA ALLAH



Aku  

sedar dunia ini pinjaman amal

dan didunia ini la penuh dgn kezaliman

skrg aku dizalimi dgn pengkhianatan


Aku 

hamba mu yang hina dan jahil 

jgn lah Ya, Allah kau biarkan 

Aku

menderita dgn dosa ku nnt

biar lah aku dihina dan dibenci

namum kau berilah meraka keberkatan dan kemuliaan

krn mereka orang yang tidak mengerti

Aminn

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan